Alla inlägg under januari 2007

Av annacarin - 30 januari 2007 09:20

I kväll ska A på Grammisgalan. Jag får inte följa med. Det är liksom bara för branchfolk, inte ett dugg intressant säger A och håller hårt i biljetterna.Lättlurad? Inte jag i alla fall. Som om tv skulle sända på bästa sändningstid om Grammis bestod av förlagstjockisar och helgonförklarade promotionskärringar. Nej, jag vet att det kommer bli en gala bestående av mer eller mindre fina kläder, vågade frisyrer och någorlunda bra svensk musik.Och visst. Jag kommmer att titta. Även om det bli på andra sidan a tv-rutan.

Av annacarin - 29 januari 2007 16:43

min arbetskompis Calle har åkt till BB med sin tjej. Alla väntar med spänning att det ska dimpa ner ett sms så vi får veta att det gått bra och vad det blev. Jag är nog mest entusiastisk av alla. Kan knappt skriva för det är så spännande.

Av annacarin - 29 januari 2007 11:06

Snart är det lunch. Bra för det kurrar i magen. Jag ska äta lunch med emma. Hon och jag ska dela hytt på finladsfärjan också. Hon är toppen så det blir säkert kul.

Av annacarin - 24 januari 2007 13:14

Det bubblar i magen. Det kanske beror på att halva släkten har magsjuka. Visserligen bor de i Norrland och jag bor i Stockholm men man kan aldrig vara nog säker. Hoppas att jag håller mig kry tills ikväll då jag ska träna Body pump. Jag har kommit igång med träningen ordentligt igen. Skönt. Jag mår tusen gånger bättre när jag tränar.

Av annacarin - 23 januari 2007 12:48

Om tio minuter ska jag iväg på uppdrag. Jag ska snoka rätt på vittnen till helgens skottdrama i mitt upptagningsområde. Jag har några idéer var dessa vittnen kan hålla hus. Say no more.Det blir en sen jobbdag idag. Egentligen har jag bestämt träff med M. Just nu känns det inte som om jag kommer hinna det. Trist.Jag måste försöka få kontakt med ME också. En fika. Vi har snackat om det i ett halvår snart. Det måste bara bli av snart. Hon är så rolig att umgås med. Jag är glad i flera dagar efter vi träffats.En annan roligt sak är att storasyster F kommer på besök nästa helg. Längtar!!!

Av annacarin - 22 januari 2007 16:41

1. Vilken svordom använder du mest?Jävla skit.2. Äger du en iPod?Nästan, en sliverfärgad I river.6. Var köper du dina matvaror ifrån?Vi-handlarna rakt över gatan och seven.7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?Ibland. Ibland inte.8. Vilken var den senaste filmen du såg?Somnade till någon deckare när jag kom hem från lördagsnattens festligheter. Tittar alltid på film när jag varit ut på galej. När alla andra normala mäniskor går hem och hånglar. 9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?Längtar konstant efter min älsklingar i Sundsvall, Josse och Alva. Jag tar varenda chans jag får att umgås med dem. Det får bli mitt svar. 10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?Om jag vann en massa pengar skulle jag köpa en lägenhet. A skulle få en hel del. Jag vill visa honom hur lycklig jag är över att han finns i mitt liv.11. Har någon någonsin kallat dig lat?Snarare överaktiv.12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?Det händer.13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?Tori Amos.14. Vilken är världens bästa artist just nu?Coldplay, Anna Ternheim och Moby.15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?Jepp. Men det är en hemlis. 16. När var senast någon stötte på dig?I lördags. Flera stycken. Och jag stötte tillbaka. 17. Vad åt du till middag senast?Fryspizza som micron lagade med kärlek.18 Använder du huvtröjor?När jag tränar.19. Kan du vissla?Hyffsat.20. Vem var den senaste som ringde dig?Lillasyster Johanna och pappa PO.21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?Bergochdalbana.22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?Alldeles säkert. Men jag skiter faktiskt i det.23. Vilket riktnummer befinner du dig i?0824. Tittade du på tecknat när du var liten?Linus på linjen, Anslagstavlan, professor Baltazar och Doktor Snuggles.25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?Bruno gallerian. Behövs ingen annan.26. Hur många syskon har du?En 20-årig lillasyster och en 33-årig storasyster.27. Är du blyg inför det motsatta könet?Nej.28. Vilken film kan du alla replikerna till?Den bästa sommaren + många repliker från grannen i Beck-filmerna.29. Äger du några popband t-shirts?En Ramones-shirt30. När flög du senast?Til Åre för några månader sedan. 31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?Två. men de får knappt plats.32. Läser du för skojs skull?Jag läser nästan aldrig. Har varken ro eller tid.33. Pratar du några andra språk?Engelska. 34. Diskar du din egen disk?Ja.35. Har du gråtit offentligt?Ja. Många gånger.36. En stationär på jobbet. Önskar att jag hade råd med en laptop.37. Försöker du alltid lära dig nya saker?Varje dag.38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?Har mina piercingsår bakom mig. Tatueringen sitter kvar. Den har jag hatat och älskat genom åren. 39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?Absolut.40. Kan du kasta macka?Jepp. Paradgren.41. Har du någonsin varit på Jamaica?Nej. 42. Vad har du med dig in på bion?En stor cola light och en mellan popcorn.43. Vem var din favoritlärare och varför?Bengt Grundberg (för övrigt Sventes kusin) var en bra svenska och so-lärare.44. Har du dejtat någon av en annan religion?Nej.45. Vad har du för väder?Klart, snö och någon minus.46. Har du en blogg?Ja.47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?Svenska, samhälle, gympa, religion. Jag hatade teknik.48. Gillar du att flyga?Varken eller.49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?Humor.50. När sov du senast på golvet?Det har jag aldrig gjort. Men jag har sovit i en trappuppgång om det räknas.51. Vilken är din favorit drink?Cosmo. Fast jag gillar Whiskey mer.52. Gillar du din boende-situation?Götgatsbacken för under en tusing. Varför klaga.53. Vilken är din mammas hemstad?Västanå.54. Din pappas hemstad?Gnarp.55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?åtta. Jag har provat mindre men det fungerar inte.56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?Jag mår bäst när kalendern är fulltecknad. 57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?Ja.58. Vilken är din favoritfrukt?Melon.59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?Ja alltid. Men jag äter skräpmat alla fall.60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?29.61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?Alltid. Jag påpekar alltid om någon stavar fel eller skriver orden i tokig ordning.62. Tror du på liv på andra planeter?Jag kan inte tänka på rymden utan att få ångest så jag skiter i den här frågan.63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?Några töntar som jag och M var på efterfest hos i lördags.64. Tror du att Gud är man eller kvinna?Ingen aning.65. Vad var det senaste du åt?Pyttipanna, ägg och rödbetor.66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?Jag har mest killkompisar faktiskt.67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Anna efter mammas farmor och Karin efterpappas mamma. Om jag blivit kille skulle jag ha fått namnet Jonatan.68. Gillar du senap?Sådär.69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?Då sticker jag och tränar. Det är det allra bästa för hjärnkontoret.70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?Det har jag redan gjort.71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?Eva Röse. A tycker att jag påminner om henne. 72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?Aldrig köpt något därifrån.73. Tycker du om att krama folk?Ja! Och om att bli kramad.74. Skulle du säga att du är trendig?Rätt så.72. Äger du en digitalkamera?Nej men det gör A. Jag får alldeles säkert låna den. Jag är inte så förtjust i att knäppa kort.73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?Björk, Sandra Bulluck, Eva Röse och en ung Janis Joplin.74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?Så jävla mycket.75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?För hundra år sedan läste jag Broarna i Madison County. Då grät.76. Tycker du att du är attraktiv?Ibland.77. Vad är du allergisk mot?Inget.78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?Aldrig.79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?Jonatan efter Jonatan Lejonhjärta.80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?Pass.

Ovido - Quiz & Flashcards