Alla inlägg under december 2006

Av annacarin - 31 december 2006 15:35

Daft punk "Around the world"

Av annacarin - 31 december 2006 15:29

Började dagen med en långpromenad. Solen sken. Halkade och landade på rumpan. Bilisterna som passerade fick ett gott skratt men det bjuder jag på. Det är ändå nyårsafton. Nu är mitt nytonade hår lagt på rullar. Den svarta fina klänningen med sidenrosett i midjan och tyllkjol är klar att ta på. Om några timmar kommer lillasysters alla kompisar hit. Själv ska jag ner till stan och möta Kaisa.Jag hoppas det blir en fantastisk kväll. En sådan kväll som bara jag och Kaisa kan ha. Back next year

Av annacarin - 30 december 2006 15:02

Alla var där: jag, Josse, lillasyster, storasyster, Alva, Lasse, farmor, farfar, mamma och pappa. Vi åt och fikade mammas nybakta. Sedan var det dags för dagens höjdpunkt. Köra pappas nya fyrhjuling. Jag körde över ängar och potatisland. Jag vågade inte gasa på alltför mycket men det var kul ändå. Storasyster och lillasyster körde också. I snigelfart. I sommar ska jag köra till havet och bada. Längtar.Nu är det nyårsstädartajm. Sedan ska jag tona håret, noppa ögonbryn och lägga en ansiktsmask. Det gäller att vara i topptrim till i morgon.

Av annacarin - 29 december 2006 20:05

Skulle hämta ut medicin. Den ska landstinget betala. Stockholms alltså. Inte Sundsvalls. Men den snälla tjejen på apoteket fixade det i alla fall. Och jag sparade 1200 kronor. Sen gick jag och lillasyster och åt. Servitören glömde ta betalt för hälften. Och jag sparade en hundring till.over and out

Av annacarin - 29 december 2006 13:10

Nästa år blir mitt år. Nya jobbmöjligheter dyker upp. Drömlägenheten blir min. Och jag kommer snubbla över prinsen. Helst vill jag ha en hund också. Minst. Det var min önskelista för år 2007. Håll tummarna.

Av annacarin - 29 december 2006 12:52

... ner på stan. Träffa pappa, dricka kaffe och äta pepparkakor. Uppdatera drinkförrådet till nyår. Skynda på apoteket. Prova lackskorna. Hem till lillasyster. Tona mitt hår så jag blir nyårsfin. Städa. Boosta vitaminer = laga en stor sallad.I morgon åker vi till farmor och farfar. Pappa har köpt en fyrhjuling som jag sak gasa runt på ängarna med.Over and out

Av annacarin - 28 december 2006 17:29

Sheryl Crowe and Kid Rock "Pictures"

Av annacarin - 28 december 2006 17:14

Vid lunchtid hoppade vi på shoppingpendeln till Ikea.Vi har: köpt en bålskål, fixat drinkglas, köpt en hårtoning och en liten engångs-hårspray som får plats i partyväskan, köpt en hudlotion i megaformat. Min vinterhy är allt annat än len. Vi har varit på systemet, handlat mat, godis och bokat en tvättid. Dessutom har vi hunnit med köttbullar och kladdkaka på Ikea tillsammans med storasyster, Josse och Alva. Är det inte mystiskt att man får femton köttbullar och två potatisar? Vem orkar femton köttbullar? Inte jag. Särskilt inte om jag ska få plats med en kladdkaka också. Spanade på ett par leopardmönstrade pumps och ett par svarta lackpumps. Det blev inget köp. Lillasyster har lovat att det finns finare modeller i en butik på stan. Det blir garanterat en sväng dit i morgon.Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards